Nasze zajęcia

REGULAMIN KURSU (KLIKNIJ)


Opisy zajęć:

Gimnastyka Słowiańska (Marta) – Moc Strażniczki to synteza kobiecych słowiańskich praktyk, oparta na pracy z ciałem i myślami. Jej podstawą jest zestaw 27 ćwiczeń, które wzmacnia się poprzez wizualizację symboli słowiańskich. Ćwiczenia te ukierunkowane są na odczuwanie swojego ciała, pomagają poczuć żeńską energię i wykorzystać ją dla zdrowia. Rozbudzają kobiecą moc, pozwalają na nawiązanie kontaktu ze swoją wewnętrzną Boginią. Dzięki specjalnym ustawieniom ciała, gimnastyka sprzyja kształtowaniu właściwej postawy, wzmacnia mięśnie ud, pośladków, łydek. Ciało staje się bardziej sprężyste i wyprostowane. Podczas praktykowania pozytywnie stymulujemy nasz układ hormonalny. Dzięki temu poprawia się wygląd skóry, koloryt twarzy, redukuje poziom stresu, wzmacnia system odpornościowy organizmu. Regularne ćwiczenie Mocy Strażniczki poprawia samopoczucie, wspiera duchową równowagę. Jako praktyka duchowa, pomaga pozbyć się przekonań, które przeszkadzają w osiągnięciu harmonii w życiu, wspiera poprawę relacji z innymi ludźmi, z rodziną, z samą sobą.  Na zajęciach ćwiczymy boso i bez biustonoszy.

Co zabrać na gimnastykę słowiańską:
– chustę
– luźny, wygodny strój
– wodę do picia
– matę do ćwiczeń (opcjonalnie, na miejscu będą dostępne maty; weź jeżeli wolisz ćwiczyć na własnej)
– karty do ćwiczeń, jeśli takie posiadasz

Joga początkująca (Mariusz)  – joga prowadząca do opanowania ciała i psychiki. Hatha joga skupia się głównie na ćwiczeniach fizycznych, które mają na celu wprowadzenie ciało w stan zdrowia i harmonii na wszystkich poziomach funkcjonowania organizmu.

Kurs Jogi od postaw (Mariusz) – kurs dla osób, które nigdy nie ćwiczyły jogi lub miały długą przerwę od aktywności fizycznej. Na kursie wprowadzane są stopniowo asany od łatwych do bardziej skomplikowanych. Uczymy się prawidłowej postawy ciała, prawidłowego oddechu i łączenia go z aktywnością fizyczną ciała. Kurs prowadzi do opanowania ok. 40 asan i pozwala uczestniczyć w grupach o wyższym stopniu zaawansowania.

Joga kolorowa(Mariusz) Joga inaczej! Joga z amerykańską nutką. Mniej rygorystyczna w swoich zasadach praktyka, która przy dźwiękach muzyki oraz wspanialej energii naszych ciał poprowadzi nas do lepszego samopoczucia, jak i zdrowszego ciała .

Pilates(Klaudia, Olga)– Pilates to system ćwiczeń oryginalnie rozwinięty przez Josepha Pilatesa w celu wzmocnienia mięśni, zwiększenia elastyczności i poprawienia ogólnej kondycji. Ćwiczenia te głównie polecane są dla ludzi prowadzących siedzący tryb życia, u których nastąpiło osłabienie mięśni posturalnych. Na zajęciach Pilates uczymy się jak te mięśnie angażować i jak je wzmacniać, tak aby zapobiegać bólom kręgosłupa i mieć piękną postawę ciała. Trening ten nazywany jest ponadto „treningiem dobrego samopoczucia”, gdyż pomaga odprężyć się na głębokim poziomie i zredukować stres. Zajęcia prowadzone są na macie, przy spokojnej muzyce, wykorzystujemy też drobny sprzęt, tzw. ovo ball. Każde ćwiczenie wykonujemy powoli, skupiając się na oddechu i technice ruchu, przez co rośnie świadomość ciała i jego potrzeb. Zajęcia odbywają się ze sprzętem – piłki, rollery, taśmy.

CANTIENICA®−Trening Dna Miednicy(Dorota) – to zajęcia profilaktyczno-terapeutyczne wg autorskiej koncepcji Benity Canitini. CANTIENICA®−Metoda Kształtowania Ciała & Postawy, która uczy jak czerpać siłę z mięśni głębokich, na potrzeby codziennego życia. Ćwiczenia uczą też jak postrzegać swoje ciało i kształtują uważność obchodzenia się z nim. To my jesteśmy odpowiedzialni za to aby służyło nam jak najdłużej. Jeśli dziś odczuwasz żadnych dolegliwości, potraktuj te ćwiczenia jako profilaktykę zwyrodnienia stawów, zmniejszenia potencjalnej urazowości czy gwarancji komfortu ruchu w zaawansowanym wieku. Także dla kobiet po porodzie ćwiczenia pomagają aktywować mięśnie dna miednicy i przywrócić im właściwą elastyczność. Jednak umiejętność zaangażowania i wykorzystania  mięśni głębokich w każdej sytuacji i w każdej aktywności ma także działanie terapeutyczne (w zasadzie autorerapeutyczne). Może zmniejszyć lub wyeliminować m.in. takie dolegliwości:
– dolegliwości bólowe kręgosłupa i stawów;
– problemy z nietrzymaniem moczu, opadaniem narządów;
– zmiany prostaty;
– hemoroidy;
– cellulit;
– spadek libido.

Zastosowanie zasad na co dzień prowadzi w konsekwencji do uczucia lekkości,  dzięki umiejętności sprzeżenia mięśni miednicznych i wszystkich mięśni głębokich w działaniu wraz z mięśniami powierzchownymi. Wyprostowana postawa oraz kształtowanie ciała i siły ze sprzężenia mięśni głębokich wpływa wymiernie i trwale na jakość naszego życia. Zwiększa witalność na każdym etapie życia. Koncepcja CANTIENICA® jest metodą kompleksową i poprzez systematyczny trening pozwala osiągnąć stabilne i trwałe efekty ( tonus mięśni, właściwą motoryka bez strat tarcia, symetrię, postawy, gibkość).

CANTIENICA®−Metoda Kształtowania Ciała & Postawy to właściwie re-edukacja naszego ciała tak aby ponownie działało tak jak w momencie gdy byliśmy mali, wolni od nawyków i skutków urazów czy stresów. Zsynchronizowanie ciała poprzez asocjacje jest metodą do osiągnięcia efektów założonych przez metodę. Na co dzień przecież nie musimy posiadać wiedzy jakie mięśnie i struktury musi wykorzystać nasze ciało i w jakiej kolejności i jak je skoordynować aby sięgnąć po filiżankę z kawą lub zrobić kolejny krok. Nasz mózg ma zapisane „procedury”, które niestety w ciągu naszego życia bywają zmodyfikowane  w drodze wieloletnich nawyków, czy skutków urazów i utrzymującej się w ciele kompensacji. Oddajmy autorytet swojemu ciału.