Nasze zajęcia

Hatha Joga – najbardziej rozpowszechniona ze wszystkich ścieżek jogi na zachodzie, jest jogą prowadząca do opanowania ciała i psychiki. Hatha joga skupia się głównie na ćwiczeniach fizycznych, które mają na celu wprowadzenie ciało w stan zdrowia i harmonii na wszystkich poziomach funkcjonowania organizmu.

Kurs początkujący hatha jogi – kurs dla osób, które nigdy nie ćwiczyły jogi lub miały długą przerwę od aktywności fizycznej. Na kursie wprowadzane są stopniowo asany od łatwych do bardziej skomplikowanych. Uczymy się prawidłowej postawy ciała, prawidłowego oddechu i łączenia go z aktywnością fizyczną ciała. Kurs prowadzi do opanowania ok. 40 asan i pozwala uczestniczyć w grupach o wyższym stopniu zaawansowania.

Ashtanga Vinyasa Joga – to bardziej dynamiczna odmiana Hatha Jogi. Jest systemem pozycji, które są praktykowane w seriach, koncentrując się na oddechu, ruchu ciała, punktach koncentracji wzroku i bandach. Vinyasa łączy oddech i ruch. Na każdy ruch przypada jeden oddech. Celem Vinyasy jest wewnętrzne oczyszczanie. Oddychanie i poruszanie się w tym samym czasie, gdy wykonujemy asany podgrzewa naszą krew. Podgrzana krew porusza się przez wszystkie wewnętrzne organy oczyszczając je z zanieczyszczeń i toksyn, usuwając je z ciała przez pot, który jest nieodłączną częścią praktyki. Pocenie jest ważnym efektem Vinyasy, ponieważ tylko przez toksyny opuszczają ciało i zaczyna się oczyszczanie.

Pilates – Pilates to system ćwiczeń oryginalnie rozwinięty przez Josepha Pilatesa w celu wzmocnienia mięśni, zwiększenia elastyczności i poprawienia ogólnej kondycji. Ćwiczenia te głównie polecane są dla ludzi prowadzących siedzący tryb życia, u których nastąpiło osłabienie mięśni posturalnych. Na zajęciach Pilates uczymy się jak te mięśnie angażować i jak je wzmacniać, tak aby zapobiegać bólom kręgosłupa i mieć piękną postawę ciała. Trening ten nazywany jest ponadto „treningiem dobrego samopoczucia”, gdyż pomaga odprężyć się na głębokim poziomie i zredukować stres. Zajęcia prowadzone są na macie, przy spokojnej muzyce, wykorzystujemy też drobny sprzęt, tzw. ovo ball. Każde ćwiczenie wykonujemy powoli, skupiając się na oddechu i technice ruchu, przez co rośnie świadomość ciała i jego potrzeb. Zajęcia odbywają się ze sprzętem – piłki, rollery, taśmy.

Trening mięśni środka – Jedyny w swoim rodzaju zestaw ćwiczeń, który jest doskonałym dopełnieniem każdego innego treningu i formy aktywności fizycznej.
Jego zadaniem jest wzmocnienie mięśni położonych głęboko w naszym ciele.
Zaczynamy od nauki poprawnego ułożenia kręgosłupa. Żeby to osiągnąć
zwracamy szczególną uwagę na mięśnie brzucha i grzbietu oraz wszystkie
mięśnie, które odpowiadają za stabilizację naszego ciała w przestrzeni. Podczas
ćwiczeń uczymy się pracy z oddechem i uaktywnienia mięśni położonych
głęboko w miednicy, aby czerpać z ich siły i wykorzystywać ich potencjał
w ćwiczeniach i aktywnościach dnia codziennego. Wszystkie ćwiczenia
wymagają świadomej aktywności wielu grup mięśniowych, wykonywane są w
spokojnym tempie, przeplatane są elementami rozciągającymi i rozluźniającymi.
Z powodu dużego zaangażowania koncentracji i uwagi każdy trening kończymy
relaksacją.
Trening taki przeznaczony jest dla Pań w każdym wieku, rozwija i zbawiennie
wpływa na nasze ciało. Doskonały również dla kobiet borykających się z
problemem nietrzymania moczu lub chcących temu problemowi przeciwdziałać.

CANTIENICA®−Trening Dna Miednicy – to zajęcia profilaktyczno-terapeutyczne wg autorskiej koncepcji Benity Canitini. CANTIENICA®−Metoda Kształtowania Ciała & Postawy, która uczy jak czerpać siłę z mięśni głębokich, na potrzeby codziennego życia. Ćwiczenia uczą też jak postrzegać swoje ciało i kształtują uważność obchodzenia się z nim. To my jesteśmy odpowiedzialni za to aby służyło nam jak najdłużej. Jeśli dziś odczuwasz żadnych dolegliwości, potraktuj te ćwiczenia jako profilaktykę zwyrodnienia stawów, zmniejszenia potencjalnej urazowości czy gwarancji komfortu ruchu w zaawansowanym wieku. Także dla kobiet po porodzie ćwiczenia pomagają aktywować mięśnie dna miednicy i przywrócić im właściwą elastyczność. Jednak umiejętność zaangażowania i wykorzystania  mięśni głębokich w każdej sytuacji i w każdej aktywności ma także działanie terapeutyczne (w zasadzie autorerapeutyczne). Może zmniejszyć lub wyeliminowm.in. takie dolegliwości:
– dolegliwości bólowe kręgosłupa i stawów;
– problemy z nietrzymaniem moczu, opadaniem narządów;
– zmiany prostaty;
– hemoroidy;
– cellulit;
– spadek libido.

Zastosowanie zasad na co dzień prowadzi w konsekwencji do uczucia lekkości,  dzięki umiejętności sprzeżenia mięśni miednicznych i wszystkich mięśni głębokich w działaniu wraz z mięśniami powierzchownymi. Wyprostowana postawa oraz kształtowanie ciała i siły ze sprzężenia mięśni głębokich wpływa wymiernie i trwale na jakość naszego życia. Zwiększa witalność na każdym etapie życia. Koncepcja CANTIENICA® jest metodą kompleksową i poprzez systematyczny trening pozwala osiągnąć stabilne i trwałe efekty ( tonus mięśni, właściwą motoryka bez strat tarcia, symetrię, postawy, gibkość).

CANTIENICA®−Metoda Kształtowania Ciała & Postawy to właściwie re-edukacja naszego ciała tak aby ponownie działało tak jak w momencie gdy byliśmy mali, wolni od nawyków i skutków urazów czy stresów. Zsynchronizowanie ciała poprzez asocjacje jest metodą do osiągnięcia efektów założonych przez metodę. Na co dzień przecież nie musimy posiadać wiedzy jakie mięśnie i struktury musi wykorzystać nasze ciało i w jakiej kolejności i jak je skoordynować aby sięgnąć po filiżankę z kawą lub zrobić kolejny krok. Nasz mózg ma zapisane „procedury”, które niestety w ciągu naszego życia bywają zmodyfikowane  w drodze wieloletnich nawyków, czy skutków urazów i utrzymującej się w ciele kompensacji. Oddajmy autorytet swojemu ciału.

Joga kolorowa – Joga inaczej! Joga z amerykańską nutką. Mniej rygorystyczna w swoich zasadach praktyka, która przy dźwiękach muzyki oraz wspanialej energii naszych ciał poprowadzi nas do lepszego samopoczucia, jak i zdrowszego ciała .