Nasze zajęcia

Hatha Joga – najbardziej rozpowszechniona ze wszystkich ścieżek jogi na zachodzie, jest jogą prowadząca do opanowania ciała i psychiki. Hatha joga skupia się głównie na ćwiczeniach fizycznych, które mają na celu wprowadzenie ciało w stan zdrowia i harmonii na wszystkich poziomach funkcjonowania organizmu.

Kurs początkujący hatha jogi – kurs dla osób, które nigdy nie ćwiczyły jogi lub miały długą przerwę od aktywności fizycznej. Na kursie wprowadzane są stopniowo asany od łatwych do bardziej skomplikowanych. Uczymy się prawidłowej postawy ciała, prawidłowego oddechu i łączenia go z aktywnością fizyczną ciała. Kurs prowadzi do opanowania ok. 40 asan i pozwala uczestniczyć w grupach o wyższym stopniu zaawansowania.

Ashtanga Vinyasa Joga - to bardziej dynamiczna odmiana Hatha Jogi. Jest systemem pozycji, które są praktykowane w seriach, koncentrując się na oddechu, ruchu ciała, punktach koncentracji wzroku i bandach. Vinyasa łączy oddech i ruch. Na każdy ruch przypada jeden oddech. Celem Vinyasy jest wewnętrzne oczyszczanie. Oddychanie i poruszanie się w tym samym czasie, gdy wykonujemy asany podgrzewa naszą krew. Podgrzana krew porusza się przez wszystkie wewnętrzne organy oczyszczając je z zanieczyszczeń i toksyn, usuwając je z ciała przez pot, który jest nieodłączną częścią praktyki. Pocenie jest ważnym efektem Vinyasy, ponieważ tylko przez toksyny opuszczają ciało i zaczyna się oczyszczanie.

Pilates - Pilates to system ćwiczeń oryginalnie rozwinięty przez Josepha Pilatesa w celu wzmocnienia mięśni, zwiększenia elastyczności i poprawienia ogólnej kondycji. Ćwiczenia te głównie polecane są dla ludzi prowadzących siedzący tryb życia, u których nastąpiło osłabienie mięśni posturalnych. Na zajęciach Pilates uczymy się jak te mięśnie angażować i jak je wzmacniać, tak aby zapobiegać bólom kręgosłupa i mieć piękną postawę ciała. Trening ten nazywany jest ponadto „treningiem dobrego samopoczucia”, gdyż pomaga odprężyć się na głębokim poziomie i zredukować stres. Zajęcia prowadzone są na macie, przy spokojnej muzyce, wykorzystujemy też drobny sprzęt, tzw. ovo ball. Każde ćwiczenie wykonujemy powoli, skupiając się na oddechu i technice ruchu, przez co rośnie świadomość ciała i jego potrzeb. Zajęcia odbywają się ze sprzętem – piłki, rollery, taśmy.

Trening mięśni środka – Jedyny w swoim rodzaju zestaw ćwiczeń, który jest doskonałym dopełnieniem każdego innego treningu i formy aktywności fizycznej.
Jego zadaniem jest wzmocnienie mięśni położonych głęboko w naszym ciele.
Zaczynamy od nauki poprawnego ułożenia kręgosłupa. Żeby to osiągnąć
zwracamy szczególną uwagę na mięśnie brzucha i grzbietu oraz wszystkie
mięśnie, które odpowiadają za stabilizację naszego ciała w przestrzeni. Podczas
ćwiczeń uczymy się pracy z oddechem i uaktywnienia mięśni położonych
głęboko w miednicy, aby czerpać z ich siły i wykorzystywać ich potencjał
w ćwiczeniach i aktywnościach dnia codziennego. Wszystkie ćwiczenia
wymagają świadomej aktywności wielu grup mięśniowych, wykonywane są w
spokojnym tempie, przeplatane są elementami rozciągającymi i rozluźniającymi.
Z powodu dużego zaangażowania koncentracji i uwagi każdy trening kończymy
relaksacją.
Trening taki przeznaczony jest dla Pań w każdym wieku, rozwija i zbawiennie
wpływa na nasze ciało. Doskonały również dla kobiet borykających się z
problemem nietrzymania moczu lub chcących temu problemowi przeciwdziałać.

CANTIENICA®− Program Power – w każdym ćwiczeniu CANTIENICA®− Program Power działają w sprzężeniu mięśnie głębokie ciała (mięśnie dna miednicy, głębokie mięśnie przykręgosłupowe oraz głębokie mięśnie brzucha) z mięśniami powierzchownymi. Dzięki temu trening nie tylko kształtuje silne, sprawne ciało, ale także przynosi wiele terapeutycznych korzyści. Może zmniejszyć lub wyeliminować m.in. takie dolegliwości:
– dolegliwości bólowe kręgosłupa i stawów;
– problemy z nietrzymaniem moczu, opadaniem narządów;
– zmiany prostaty;
– hemoroidy;
– cellulit;
– spadek libido.

CANTIENICA®− Program Power to bardzo dobre zajęcia dla kobiet w ciąży. Kształtując prawidłową postawę wpływają na zmniejszenie dolegliwości w trakcie ciąży, wzmacniając mięśnie nóg i brzucha ułatwiają poród, a angażując w każdym ćwiczeniu kompleks mięśni Levator Ani (dno miednicy) są pomocne w trakcie rekonwalescencji po porodzie.”

Joga kolorowa – Joga inaczej! Joga z amerykańską nutką. Mniej rygorystyczna w swoich zasadach praktyka, która przy dźwiękach muzyki oraz wspanialej energii naszych ciał poprowadzi nas do lepszego samopoczucia, jak i zdrowszego ciała .