Nasze zajęcia

Powięziowa joga yin zajęcia w środy godz. 18-19.30 czytaj więcej:


Joga w soboty o godz. 8:00, zajęcia prowadzi Mariusz. Odbywają się pod warunkiem uzbierania się grupy.


Opisy zajęć:

Gimnastyka Słowiańska (Marta) – Moc Strażniczki to synteza kobiecych słowiańskich praktyk, oparta na pracy z ciałem i myślami. Jej podstawą jest zestaw 27 ćwiczeń, które wzmacnia się poprzez wizualizację symboli słowiańskich. Ćwiczenia te ukierunkowane są na odczuwanie swojego ciała, pomagają poczuć żeńską energię i wykorzystać ją dla zdrowia. Rozbudzają kobiecą moc, pozwalają na nawiązanie kontaktu ze swoją wewnętrzną Boginią. Dzięki specjalnym ustawieniom ciała, gimnastyka sprzyja kształtowaniu właściwej postawy, wzmacnia mięśnie ud, pośladków, łydek. Ciało staje się bardziej sprężyste i wyprostowane. Podczas praktykowania pozytywnie stymulujemy nasz układ hormonalny. Dzięki temu poprawia się wygląd skóry, koloryt twarzy, redukuje poziom stresu, wzmacnia system odpornościowy organizmu. Regularne ćwiczenie Mocy Strażniczki poprawia samopoczucie, wspiera duchową równowagę. Jako praktyka duchowa, pomaga pozbyć się przekonań, które przeszkadzają w osiągnięciu harmonii w życiu, wspiera poprawę relacji z innymi ludźmi, z rodziną, z samą sobą.  Na zajęciach ćwiczymy boso i bez biustonoszy.

Co zabrać na gimnastykę słowiańską:
– chustę
– luźny, wygodny strój
– wodę do picia
– matę do ćwiczeń (opcjonalnie, na miejscu będą dostępne maty; weź jeżeli wolisz ćwiczyć na własnej)
– karty do ćwiczeń, jeśli takie posiadasz

Kurs Jogi dla poczatkujących – grupa zamknięta (Mariusz) – kurs dla osób, które nigdy nie ćwiczyły jogi lub miały długą przerwę od aktywności fizycznej. Na kursie wprowadzane są stopniowo asany od łatwych do bardziej skomplikowanych. Uczymy się prawidłowej postawy ciała, prawidłowego oddechu i łączenia go z aktywnością fizyczną ciała. Kurs prowadzi do opanowania ok. 40 asan i pozwala uczestniczyć w grupach o wyższym stopniu zaawansowania.

Joga „1” (Mariusz)– grupa średnio-zaawansowana dla osób po kursie dla początkujących lub osób, które praktykowały jogę.

Joga kolorowa (Mariusz) – najbardziej zaawansowana grupa  Joga inaczej! Joga z amerykańską nutką. Mniej rygorystyczna w swoich zasadach praktyka, która przy dźwiękach muzyki oraz wspanialej energii naszych ciał poprowadzi nas do lepszego samopoczucia, jak i zdrowszego ciała .

Zajęcia Pilates (Olga):

Wtorek 18:00 „pilates dla średniozaawansowanych – sprzęt i mata”

Zajęcia te przeznaczone są dla osób znających już zasady metody pilates (pozycja neutralna, oddech, mięśnie środka) i
praktykujących ją regularnie od przynajmniej trzech miesięcy.
Podczas tej lekcji bawimy się już ruchem i ćwiczeniami pilatesowymi, szukamy wyzwań i płynności ruchu.
Ćwiczymy albo na samej macie, albo używając drobnego sprzętu: małych i dużych piłek oraz rollerów.
Użycie sprzętu sprawia, że ćwiczenia pilatesowe zyskują nowy wymiar i pojawiają się wyzwania związane ze specyfiką danego
sprzętu (np. utrzymanie balansu na dużej piłce). Mata pozwala wrócić „do korzeni” i pracować z ciężarem własnego ciała.

Czwartek 17:00 „pilates relaks + zdrowy kręgosłup”

Zajęcia przeznaczone są dla osób chcących się odprężyć i wyciszyć, a jednocześnie delikatnie popracować
nad swoim kręgosłupem i postawą ciała.
Lekcja ta jest dużo spokojniejsza niż wtorkowa średniozaawansowana, pojawia się na niej dużo ćwiczeń rozluźniających
i oddechowych. Nie ma na niej za to ćwiczeń stanowiących duże wyzwanie dla kręgosłupa jak np. roll up, czy zaawansowana
setka.
Po tych zajęciach odpręża się nie tylko ciało, ale też umysł – właśnie dlatego pilates jest nazywany treningiem dobrego
samopoczucia!

Jednocześnie serdecznie zapraszamy na cykliczny 2- miesięczny kurs z podstaw metody pilates, który pozwala na rzetelne
zapoznanie się z tym systemem ćwiczeń i wyciągnięcie z niego wszystkiego co najlepsze!

CANTIENICA®−Trening Dna Miednicy(Dorota) – to zajęcia profilaktyczno-terapeutyczne wg autorskiej koncepcji Benity Canitini. CANTIENICA®−Metoda Kształtowania Ciała & Postawy, która uczy jak czerpać siłę z mięśni głębokich, na potrzeby codziennego życia. Ćwiczenia uczą też jak postrzegać swoje ciało i kształtują uważność obchodzenia się z nim. To my jesteśmy odpowiedzialni za to aby służyło nam jak najdłużej. Jeśli dziś odczuwasz żadnych dolegliwości, potraktuj te ćwiczenia jako profilaktykę zwyrodnienia stawów, zmniejszenia potencjalnej urazowości czy gwarancji komfortu ruchu w zaawansowanym wieku. Także dla kobiet po porodzie ćwiczenia pomagają aktywować mięśnie dna miednicy i przywrócić im właściwą elastyczność. Jednak umiejętność zaangażowania i wykorzystania  mięśni głębokich w każdej sytuacji i w każdej aktywności ma także działanie terapeutyczne (w zasadzie autorerapeutyczne). Może zmniejszyć lub wyeliminować m.in. takie dolegliwości:
– dolegliwości bólowe kręgosłupa i stawów;
– problemy z nietrzymaniem moczu, opadaniem narządów;
– zmiany prostaty;
– hemoroidy;
– cellulit;
– spadek libido.

Zastosowanie zasad na co dzień prowadzi w konsekwencji do uczucia lekkości,  dzięki umiejętności sprzeżenia mięśni miednicznych i wszystkich mięśni głębokich w działaniu wraz z mięśniami powierzchownymi. Wyprostowana postawa oraz kształtowanie ciała i siły ze sprzężenia mięśni głębokich wpływa wymiernie i trwale na jakość naszego życia. Zwiększa witalność na każdym etapie życia. Koncepcja CANTIENICA® jest metodą kompleksową i poprzez systematyczny trening pozwala osiągnąć stabilne i trwałe efekty ( tonus mięśni, właściwą motoryka bez strat tarcia, symetrię, postawy, gibkość).

CANTIENICA®−Metoda Kształtowania Ciała & Postawy to właściwie re-edukacja naszego ciała tak aby ponownie działało tak jak w momencie gdy byliśmy mali, wolni od nawyków i skutków urazów czy stresów. Zsynchronizowanie ciała poprzez asocjacje jest metodą do osiągnięcia efektów założonych przez metodę. Na co dzień przecież nie musimy posiadać wiedzy jakie mięśnie i struktury musi wykorzystać nasze ciało i w jakiej kolejności i jak je skoordynować aby sięgnąć po filiżankę z kawą lub zrobić kolejny krok. Nasz mózg ma zapisane „procedury”, które niestety w ciągu naszego życia bywają zmodyfikowane  w drodze wieloletnich nawyków, czy skutków urazów i utrzymującej się w ciele kompensacji. Oddajmy autorytet swojemu ciału.