17 maja startuje 8-tygodniowy trening Mindfulness

8-tygodniowy trening mindfulness (MBSR-Redukcja Stresu Oparta na Uważności)
Początek 17 maja 2018, zajęcia w czwartki w godzinach od 18:00 do 20:30.

O KURSIE

• Co to jest MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction)?

MBSR, czyli program Redukcji stresu oparty na uważności, został stworzony w 1979 przez profesora Jona Kabata – Zinna. Obecnie jest dostępny dzięki wielu ośrodkom oraz certyfikowanym trenerom w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

• Jakie są korzyści z przejścia przez program MBSR ?
Prowadzone od ponad 35 lat badania nad MBSR wskazują na następujące korzyści z uczestnictwa w programie:

– trwałe obniżenie fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,
– zwiększoną zdolność do relaksowania się,
– redukcję poziomu bólu oraz umiejętność radzenia sobie ze stałym bólem,
– większy entuzjazm i energię do życia,
– podwyższenie samooceny,
– rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących zarówno krótko jak i długotrwałych.

MBSR może również wspomagać proces zdrowienia w przypadkach zaburzeń psychicznych i somatycznych takich jak depresja, przewlekłe bóle, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania i uzależnienia.

• Z jakich powodów ludzie biorą udział w programie MBSR?

– stres związany z pracą i życiem osobistym
– niepokój i przemęczenie
– problemy ze snem
– chroniczny ból
– podwyższone ciśnienie krwi
– bóle głowy

• Jak przebiega trening MBSR ?

– trening MBSR trwa 8 tygodni
– w ciągu ośmiu tygodni uczestnicy treningu spotykają się regularnie na warsztatach (w najbliższej edycji w czwartki)
– trening obejmuje także „Dzień Uważności”, spotkanie trwające 6 – 8 godzin dydaktycznych poświęcone praktyce uważności
– w trakcie treningu każdy uczestnik ma możliwość odbycia dwóch indywidualnych konsultacji z trenerem
– zgodnie z programem uczestnicy zachęcani są do samodzielnego rozwijania własnej uważności pomiędzy cotygodniowymi spotkaniami w oparciu o metody poznane w trakcie całego kursu

• Główne metody poznawane podczas kursu to:

– bodyscan – świadomość ciała
– kierowana medytacja uważności
– praktyka uważności w ruchu
– joga oparta na uważności

• Podczas treningu każdy uczestnik otrzymuje:

– 3 CD wspomagające samodzielne rozwijanie uważności w oparciu o bodyscan, medytację oraz jogę
– podręcznik programu MBSR

TERMINY:

Początek 17 maja 2018 (zajęcia w czwartki, kurs obejmuje 8 warsztatów co tydzień.

Terminy zajęć: 17,24,31 maja, 7,14,21 czerwca, w godzinach od 18.00 do 20.30 oraz 28 czerwca (7+8 spotkanie) od 17.30 do 21.00

PROWADZĄCY:

Tomasz Kryszczyński
Jest psychologiem, trenerem, nauczycielem mindfulness w programach MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy) certyfikowanym przez The Institute for Mindfulness – Based Approaches z siedzibą w Bedburgu. Doświadczenia dotyczące narzędzi stosowanych w MBSR i MBCT zdobywał w ciągu wielu lat własnej praktyki w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii oraz Tajlandii.

Praktyk z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Przeprowadził blisko 80 edycji programów rozwijających mindfulness.

Autor książki „Wgląd. Buddyzm, Tajlandia, ludzie”.

Aktywnie popularyzuje wiedzę dotyczącą uważności, prowadził kursy poświęcone mindfulness zarówno w organizacjach komercyjnych, w tzw. grupach otwartych, Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest zapraszany do prowadzenia spotkań i udziału w różnego rodzaju zdarzeniach poświęconych szeroko rozumianej praktyce medytacyjnej w różnych organizacjach, np. Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Nowych Horyzontach, Narodowym Forum Muzyk, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie czy Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie.

Więcej informacji na http://www.kwantumszkolenia.com.pl/zapisy#ID3

mbsr@kwantumszkolenia.com.pl
tel.: 531 000 089